A cikk jelentősen kiegészített, a szerző által újraírt, javított verzióját megtalálhatjátok a FILMBOOK.BLOG.HU-n!

Gondoltam adok még egy esélyt az első megnézésre legkevésbé tetsző részeknek is (2; 5; 6). Egyelőre a második részen vagyok túl, amit egyszer végigszenvedtem, leszaroztam és azóta nem volt semmi affinitásom újra megnézni. Most, hogy olvastam az enyémtől eltérő véleményeket is, kíváncsi lettem. Hogy őszinte legyek olyan rég láttam ezt a részt, hogy nem emlékeztem belőle semmire. Ahogy az 5.-6. részre se nagyon emlékszem.
Na most... a véleményem nem sokat változott. Nem szimpatikus, hogy minden ok nélkül teljesen lecserélték az első rész stábját, amely kiváló munkát végzett. Továbbá
lecserélték azt a zenét, ami szerintem legalább annyira hatásos és félelmetes, mint a Halloween zenéje pár évvel korábbról. A 2. rész zenéje nem dallamos, nem is félelmetes, de legalább nyugtalanító. Az első jelenet még talán jó is lenne, ha nem lenne olyan nagyon hülyén vége. Illetve ha nem emlékeznénk arra, hogy az előző rész milyen félelmetesen kezdett. A trükkökre érezhetően jóval többet költöttek, ennek ellenére sokkal kevésbé ötletesek, vagy félelmetesek a jelenetek, ráadásul sokkal idejétmúltabbnak tűnnek, mint az előző részben; a madaras robbanás egyenesen nevetséges volt. Az új szereplők pedig egyáltalán nem rokonszenvesek, nem lehet értük különösebben izgulni, ellentétben az első résszel, amiben remek kis szereplőgárdát sikerült összehozni. Kész csoda (és hálistennek), hogy Robert Englundot nem cserélték le. Ő egyébként nagyjából hozza, amit az első részben, nem ő tehet róla, hogy a forgatókönyv nem ad neki olyan emlékezetes jeleneteket, mint az első részben. Apropó forgatókönyv... mi ez az egész testmegszállós, illetve testcserélős marhaság? Semmi köze mindennek az első részhez. Leszámítva Freddyt és néhány utalást az előző részre... hát tulajdonképpen nem is egy Rémálom az Elm utcában rész. Arról van szó, hogyha a srác elalszik, Freddy megszállja, és rajta keresztül gyilkol. Így ennek nem sok köze van bármelyik másik részhez. És tulajdonképpen semmit nem magyaráznak el ezzel kapcsolatban, még annyira se amennyire én próbáltam. De hogy ennek mi értelme volt azt nem tudom. Egyébként miért is van elátkozva az a ház? Merthogy Nancy és a környéken mások is rosszat álmodtak? Vagy miért is? Nem volt nekem ez sem teljesen világos. Ahogy az sem, hogy Freddy megjelenése előtt miért forrósodik fel mindig (szó szerint) a hangulat?
De rátérek a film pozitív oldalára, mert amellett, hogy egy másodvonalbeli sikerhajhász horror meglepő módon nem teljesen menthetetlen. Ha túltesszük magunkat a fent ecsetelt problémákon
(és nekem egy idő után sikerült) egy viszonylag korrekt horrorfilmet kapunk. Helyenként egész félelmetes, néhol brutális, máshol gusztustalan, de úgy összességében véve hatásos. Vannak benne remek ötletek is, amik egy jobb forgatókönyvben, egy jobb rendezéssel, és persze jobb színészekkel működhetnének is. A srác pedig elég jól játsza el, ahogy szépen-lassan megőrül Freddy miatt. Ez persze egyben nagyon nyomasztó is. Persze ettől még továbbra sem volt nekem szimpatikus, de legalább színésznek nem utolsó. A party-jelenet a film vége felé pedig nagyon tetszett, pláne, amikor Freddy elkezdett vagdalkozni. Mondjuk egy picit nagyobb mészárlás is belefért volna szerintem. Egy dolog tetszett nekem jobban, mint ami az első részben volt. A legeslegvége. Marhajó, ahogy tök váratlanul átszúrják a csajt, és Freddy elkezd röhögni.
Összegzésként annyit mondhatok, hogy mindnyájan jobban jártunk volna, ha egy szokványosabb folytatást kapunk, ami az első rész nyomvonalain próbálna haladni, persze valamivel gyengébb színvonalon, mert az a néhány jó ötlet és a partyjelenet elég lett volna... ha arra nem is, hogy elérjék a Rémálom 1 szintjét, arra igen, hogy egy fasza kis horrorfilmet összehozza
nak. Ez sajnos nem történt meg. Végeredményben pedig arra is sikerült rájönnöm, hogy miért tetszik nyilvánvaló hibái ellenére mégis sokaknak ez a rész. Ez pedig elég egyszerű. Ez még megpróbált színtiszta horror maradni a későbbi részekkel ellentétben. Persze némi humor azért itt is akad, de szerencsére egyáltalán nem viszik túlzásba.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://santinofilm.blog.hu/api/trackback/id/tr981426094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása