Santino89 2010.06.08. 17:58

Szebb holnap 2

Hongkong se sokkal jobb, mint Hollywood: a Szebb holnap első részét még el akarták égetni, de amikor a valaha készült legsikeresebb filmjük lett, egyből a következő évben el is készült a második rész. A hollywoodi folytatásokkal ellentétben ezúttal nem az eredeti felturbózott, szolgai másolatát láthatjuk, viszont az álomgyárban ritkán fordul elő az, ami a Szebb holnap 2 esetében: hogy elvegyék a sikeres rendezőtől a kész filmet és szanaszét vágják. Sajnos itt ez történt, így már sosem tudjuk meg, eredetileg milyen lett volna a Szebb holnap második része.

A vágás nagyon jól megfigyelhető már a film elején is. Kit ezúttal beépített ügynök egy gyanús bandában, ahol el kell csábítania a főnök lányát, miközben otthon várja a terhes felesége. Persze egyikük sem tud a másikról. Mikor a főnök bajba kerül, Kitnek biztonságba kell helyeznie a csajt, ezért hazaviszi, ahol már várja az értetlenkedő felesége. Ebből a kisebb drámai szituációból is remekül látszik, hogy John Woo-nak milyen jó érzéke volt az emberekhez, és a jelenetet még jobban elmélyíti a kiváló színészi játék, és a remek zene, ami egyébként javarészt ugyanaz, mint az első részben, de a plusz részek is csak még jobbá teszik. Miután ilyen szépen felépítették ezt a szituációt, a főnök lányát egy elkapkodott jelenetben rögtön kivégzik. Ennek megrázónak és váratlannak kellett volna lennie, de csak említés szinten mutatják be. Ellenben a következő jelenetet, melynek sem a történet, sem a dramaturgia szempontjából nincs különösebb szerepe, azt rendesen kibontották, amiért persze nem kár, hisz a végére kialakul egy klasszikus mexican standoff szituáció. Ez a jelenet valószínűleg Chow Yun Fat miatt került bele a kész filmbe, akit visszahoztak az alkotók, hiába lőtték szitává az első részben.
Ne kérdezzétek hogyan…
Azért persze elárulom. Kiderült, hogy az első rész Mark-jának van egy titkos ikertestvére New Yorkban… Igen, borzasztóan ciki, körülbelül Barátok közt szintű megoldás. De az az igazság, hogy ennél rosszabbul is járhattunk volna, például ha Chow Yun Fat nem is szerepel benne, mert  - mint mindig - most is ő a film legcoolabb szereplője.
A cselekmény másik központi alakja Dean Shek karaktere, aki köré tulajdonképpen írták a történetet. A kész filmváltozatban mégis elég mostohán bánnak vele. Mikor átkerül Amerikába, egy egykori bérgyilkosnál talál menedéket, aki mára pap lett. Érdekes figurának tűnik, ugye? Pár perc múlva őt is megölik. Dean Sheket valamilyen titokzatos okból kifolyólag életben hagyják, pedig elvileg ő lenne a célpont. Aztán minden átmenet nélkül Dean Shek diliházba kerül. Nem tudjuk, hogy került oda. Nem tudjuk Chow Yun Fat hogy találta meg. Nem tudjuk, miért segít neki.  És ez a legnagyobb baj a Szebb holnap 2-vel, hogy ilyen orbitális lyukak tátonganak a történetben, amiktől nem titokzatossá, sokkal inkább értelmetlenné válik a film, mivel ilyen lényeges momentumokon teljesen átsiklik.
A hongkongi szál is szépen alakul közben: a két testvér Ho és Kit egymástól függetlenül próbálnak pár vagány akciójelenet kíséretében beépülni a triádba. Ho-nak jobban sikerül, így első megbízásának azt kapja, hogy az egész triád szeme láttára gyilkolja meg Kitet. Azért ilyen kőkemény szituba azt hiszem még maga Jack Bauer se került soha. Mint már írtam John Woo-nak nem csak az akciójelenetekhez, de az ilyen drámai jelenetekhez is kiváló érzéke volt. A Szebb holnap 2-ben ezek főleg Kithez köthetőek, aki szerencsére már nem olyan idegesítő kis karrierista mitugrász, mint az első részben volt, hisz akkor nem tudnánk vele együtt érezni. Ho-nak pedig ebben a filmben egyetlen motivációja van: a testvéri szeretet. Mindenesetre ennek a jelenetnek a végére még egy borzasztóan gonosz csavar is jut, amikor a főnök megjegyzi, hogy nem is tudják, ki a srác, csak Ho-t akarták tesztelni. Amikor elviharzik a triád, Ho öccsével a karjaiban, lélekszakadva rohan a kórházba. Szerintem írnom sem kell, hogy önmagában ez mennyire erős jelenet, amit remekül támogat a Szebb holnap 2 kiváló zongorás témája.
A new yorki szál is drámaian folytatódik; kivételesen megrázó ahogy Chow Yun Fat küszködik a lánya elvesztésébe beleőrült Dean Shek-el, aki kiválóan játssza a szerepet. Persze az akciókról sem kell lemondanunk. Az autósüldözések még nagyon nem az igaziak, de például a lövöldözés a lepukkant bérházban a legszebb Woo féle akciójelenetek közé tartozik, pláne az a rész, amikor Chow Yun Fat a lépcsőn lecsúszva, mindkét kezében pisztollyal lövöldözik. Ezután Dean Shek amilyen gyorsan megbolondult, legalább olyan hirtelen helyre is jön, és visszamennek Hongkongba bosszút állni. Az őrülete is érthető… az is, hogy rendbe jön… csak egyszerűen nem ennyire hirtelen, és átmenet nélkül.
Hongkongba visszatérve persze elpoénkodnak az egyébként nagyon komoly hangvételű filmben, a Mark-Ken hasonlósággal, ami talán az ikertestvér suta megoldásának némi öniróniája a készítők részéről. Hasonlóan önironikus, ahogy tiszteletet adnak az első rész nyomán támadt hisztériának. Ugyan miért öltözne hongkongi pénzhamisítónak egy new yorki srác? Miért készítene egy festő egész sorozatot néhány piti bűnözőről? Azért mert nem a filmbeli első részre reagál, hanem kikacsintanak a közönség felé. 
A történet persze halad tovább, megfelelően előkészítve Kit tragédiáját. Négy hősünk összeáll, hogy legyőzzék a gonosztevőket, de a rendőrség sajnos rajtuk üt. Na most ennek szintén nincs túl sok értelme, hiszen épp a rendőrség bízta meg őket a film elején azzal, hogy nyomozzanak a bűnözők után. Itt lehet, hogy megint kimaradt egy jelenet, vagy ez tényleg egy hatalmas logikai bukfenc. Azt sem tudjuk meg, Kit miért megy hőseink után, és miért nem születő gyermekéhez siet a kórházba… De nem is nagyon kell ezen gondolkodnunk. John Woo nagyon ügyesen, párhuzamosan vágta egymás mellé az apa álomszerű halálát, a lány születésével. Újabb talány: Chow Yun Fat miért maradt ott? Kit miatt? És honnan tudta, hogy ő ott van, hisz pont Chow Yun Fat küldte haza…
A következő jelenet a Szebb holnap 2 drámai csúcspontja. Kit halálos sebet kapott, már nem ér oda a kórházba. Egy telefonfülkéből hívja a feleségét, aki éppen most szült. A kislányról kérdezi… Ömlik belőle mindenhonnan a vér, de felhőtlenül mosolyog, amikor megtudja milyen lánya született. Utolsó szavaival elnevezi Sung Ho Yin-nek, ami annyit jelent: az „igazság lelke”, majd összeesik, és meghal. Ho már csak holtan láthatja viszont a testvérét, amibe kis híján ő is beleőrül. Mindeközben az eredeti és az angol hangsávon egy gyönyörű kínai dal szól (nem tudom a magyar szinkronból hogyan maradhatott ki), ami remekül tükrözi Ho érzéseit, és körülbelül ez a magyarra fordított változata:
 
Ne kérdezz a holnapról
Nem kell tudnod vagy kérdezned
Hogy volt értelme vagy sem
Hogyan dönthetnél
Nem akarok gondolkodni, emlékezni vagy tudni
 
Ne kérdezz az életemről
Ne idézd fel a múltat
Se szeretettel se nélküle
Ne kérdezz
Ne akarj megérteni vagy sajnálni
 
Veled leszek, hogy megéljünk egy szebb holnapot
Ne kérdezz a szomorú dolgokról
Nem kell mondanod vagy magyaráznod
Ez olyan
Amin nem segíthetünk
 
Senki sem tudja, hogy történt
Senki sem tudja
 
Összességében ez az egyik legszomorúbb, és legdrámaibb jelenet, amit valaha filmen láttam.
Közvetlen ezután következik a temetés, ahol hőseink fegyvert ragadnak, és elindulnak a nagy leszámolásra. Mindegyiküknek jó oka van rá. Johnny-nak a lányát ölték meg, Kennek az éttermét robbantották fel, Ho-nak pedig épp most gyilkolták meg az öccsét. Eredeti állapotában nagyon összetett forgatókönyv lehetett a Szebb holnap 2-é. Mindenki leírja a filmmel kapcsolatban, hogy Tarantino innen lopta főhőseinek ruházati stílusát, így ezt én sem hagyhatom ki. Sokkal fontosabb, hogy hőseink elindulnak a halálba, hogy bosszút álljanak mindenkin, aki ezt tette velük. Már nincs más választásuk. Nem beszélik meg, nincs tanácskozás, egyszerűen felfegyverkeznek és elindulnak.
A melankolikus hangvétel pedig átcsap egy olyan gigantikus, féktelen akcióorgiába, amelyhez hasonlóan nagyszabású, mocskos, vad és brutális leszámolást még nem látott a filmvászon. Teljesen váratlanul jelenik meg helyenként a humor is, amikor Chow Yun Fat cool beállításából paródia lesz, egyszerűen azért, mert túl nagyot robban a bomba. Kétszer is. Egyébként szépen megkoreografált ez a hihetetlen akciójelenet, még a falak is csak azért fehérek, hogy a kiömlő vér még feltűnőbb legyen. Küzdenek itt mindenféle fegyverrel az UZI-tól kezdve a dupla 9 mm-esen át, egészen a baltáig, és végül a szamurájkardig, amivel Ho visz végbe kisebb vagdalkozást. Helyenként bevallom kissé kaotikus a finálé, és persze a realitás szikrája sem mutatkozik meg, de baromi látványos és a mai napig lenyűgöző. Az egész persze nem agyatlan hentelés, mozgalmas és változatos jelenetről beszélünk, van olyan statiszta aki egy lövéstől összeesik, de akad olyan is, akibe két egész tárat beleeresztenek. Összesen egyébként 89-re tehető a body count, ami szintén nem kis mennyiség. Talán még Schwarzenegger sem ölt ennyit a Kommandóban, pedig az sem volt semmi. Hőseinket is többször meglövik, de mintha csak megütötték volna őket: nem igazán veszik fel a dolgot.
Egy rövid westernjelenetre is jut idő. Chow Yun Fat és a néma, napszemüveges bérgyilkos tisztességes párbajára gondolok. Bár a westernek sosem voltak ennyire véresek. Nem sokkal ezelőtt a bérgyilkos otthagyta a neki felkínált pénzt az asztalon. Eszembe jutott, hogy igazán megérdemelte volna, ha jobban kibontják a figuráját, biztos érdekes lett volna, annál is inkább mivel totálisan ellentéte a heroic bloodshed felejthető, gerinctelen gonosztevőinek. Ebben a műfajban csak az különbözteti meg ugyanis a jókat a rosszaktól, hogy a jóknak vannak elveik. Nos, ebben a filmben egy rosszfiú tisztességesen játszik, csak sajnos a világon semmit nem tudunk meg róla, vagy a motivációiról.
Végül hőseink millió sebből vérezve ülnek a mészárszék fölött, és várják a kiérkező rendőröket. Vajon túlélik? Ezt már nem fogjuk megtudni.
Ha az első résszel hasonlítjuk össze, a másodikban nagyságrendekkel jobbak az akciójelenetek. Mintha nem is egy, hanem legalább tíz év különbség lenne a két film között. Gondolom a költségvetés is nagyobb volt, illetve John Woo is sokkal inkább szabad kezet kapott a rendezésben. A történet maga sokkal epikusabb, bár a dialógusok továbbra is ugyanolyan közhelyesen semmitmondóak mint eddig. Leszámítva persze Kit halálát, amit képtelenség lett volna ennél jobban megírni. Egy nagy baj van csak: hogy a Szebb holnap 2-t a szó legszorosabb értelmében tönkrevágták. Fogalmam sincs, mennyit vághattak ki belőle, de biztos vagyok benne, hogy nagyon megviselte a filmet. Ezek a hihetetlenül jó drámai szituációk talán még hatásosabbak lehettek, ha megfelelően előkészítették volna őket, és többet tudunk meg a szereplők egymáshoz való viszonyairól. De tovább megyek, hisz elég értelmetlen sok helyütt a film, és ez a vágásnak köszönhető. Lehet, hogy egy hosszabb akcióeposz készült eredetileg, amely simán lekörözte az első részt. Ezt már valószínűleg soha nem tudjuk meg. És persze az is lehet, hogy tényleg katasztrofálisan sikerültek a kivágott jelenetek, amik feleslegesen belassították a Szebb holnap 2-t, és olyan mértékben unalmassá tették, hogy még a vitathatatlan erényeit is teljesen elhomályosították. Soha nem tudjuk meg. Ami maradt az a heroic bloodshed egyik kiváló, de messze nem tökéletes darabja, ami a hongkongi filmgyártással kapcsolatban mindenképp egy szebb holnapot ígért a készítőknek.
A magyar dvd kiadásról is szólnék pár keresetlen szót. Az első rész borítóján egy olyan kép volt, amit a második részből vettek. A hangsávokkal sem volt minden rendben, mert bár fel volt tüntetve eredeti kínai hangsáv, de az mégsem az eredeti hangsáv volt. A kép szemcsés volt, és nem is a teljes film jelent meg. Természetesen egy darab extra nem sok, annyit nem találhattunk a lemezen, és még örülhettünk, hogy megjelent 5 teljes évvel azután, hogy beharangozták. A második rész kiadása se sokkal szerencsésebb. Először is, nem tudom kinek az ötlete lehetett, hogy a Szebb holnap 2-ből Még szebb holnapot csináljanak? Ez nem a Die Hard sorozat. Még az a szerencse, hogy az egyébként felejthető harmadik részt még régebben kiadták, mert ennyi erővel lehet az lett volna: A holnap mindig szép, vagy a Legszebb holnap. Ez érthetetlen és idióta. A tévében is mindig Szebb holnap 2-ként adták, ugyanezzel a szinkronnal, de most a narrátor is Még szebb holnapot mond a film elején. Bosszantó kis hülyeség. Ami már komolyabb probléma az a szinkron, és a szinkronkövető felirat. Valamiért ugyanis variálják a neveket a szinkronban. Ho-ból a 25. perc után rejtélyes okokból Ginzo lesz, majd átmenetileg Sonny Chow, hogy aztán ismét Ginzová váljon.  A filmet a sok vágás miatt amúgy is nehéz követni, magyar szemnek talán a kínai arcok is kicsit egyformának tűnnek, és akkor még a nevekkel is szórakoznak, hogy teljesen összezavarodjon az egyszeri magyar néző. A magyar hangsáv ezt leszámítva is borzalmasan tompa, és a drámai csúcspontról hiányzik a dal is, ami nagyon sokat hozzátesz az élményhez. Szóval értelmetlenség és igénytelenség a köbön. Kaptunk most kivételesen extrát is, egy Tsui Hark interjút, aki mesél ezt-azt, de tulajdonképpen nem különösebben érdekeseket. De örüljünk, hogy megjelent… Ezerötért vihetjük is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://santinofilm.blog.hu/api/trackback/id/tr712066282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2010.11.18. 10:21:45

Ez is nagyon jó lett. Hihetetlen miket leírsz néha.

Összességében szerintem egy fokkal nem jobb mint az első rész. Márpedig azért mert noha az akciójelenetek tényleg hihetetlen jók - az a lépcsőn lecsúszás valami atomállatság - de annyira összevissza a film, helyeként minden logikát nélkülöző s ezek azért sokkal jobbak voltak az első részben. Ott nem voltak ilyen bakik.

Ráadásul nem akarom rombolni az utolsó 10 perc nimbuszát, de azért ez inkább mészárlás volt mint harc. Vannak jelenetek, ahol egy lövéstől összeesnek hatan. És akkor ezek szerint tényleg jól láttam, hogy a robbantásnál Chow elröhögni magát, csak gondolom ez a jelenet megismételhetetlen volt.

Sokat agyaltam vajon hogyan hozzák vissza Mark karaterét. Először arra gondoltam, hogy ez egy prequel lesz és azt az időszakot dolgozza fel, amikor Mark meg Ho még mélyen benne voltak a buliban. Azután azt hittem képesek visszahozni hogy mégis életben maradt. Utána megijedtem hogy csak flashbackek lesznek, de a végső verzió minden várakozást felülmúlt. Ezt az ökörséget, és olyan komolyan nyomják, hogy ikertesó, tényleg Barátok Közt. Nem is tudtam túltenni magam rajta.

Ráadásul bizonyos mértékben szét is zúzta amit az első felépített. Ho minden különösebb ok nélkül vállalja a beépülést, pedig mennyire meg akart javulni, és mit ért el vele? Elvesztette a tesóját, a barátját, és már ki tudja hány éve rács mögött van.

Egyébként elképzelhető, hogy Woo két órásra tervezte eredetileg a filmjét, de ha jól tudom anno a 80-max 90 perces filmek domináltak, és ez már így is közel 100 perc.

Nem tudom láttad e a Hozzátok el nekem Alfredo Garcia Fejét, na kb. az ilyen, az első fele egy iszonyat nagy baromság, leül, unalmas, a második fele viszont egyre durvább egészen a végéig. Woo biztos szereti Peckinpahet mert ő szokta mutatni közelről a fegyver csövét.

Apropó hol maradtak a galambok? Vagy Woo ekkor még nem volt keresztény? Mintha a Bérgyilkosban már lenne, de kurva rég már sajnos.

De persze nem is értem mit sírbákolok, ha így csinálják meg a Max Paynet - merthogy a játékot, legalábbis az első részét azt nagyrészt ebből Woo-tól kölcsönözték - akkor semmi baj nem lenne. De ott nem csak a történet a zavaros, még az akciók is szarok, és eltelt 20 év a két film között. Botrány.

A Cowboy Bebopot ismered? Az igaz, hogy anime, de Watanabe szintén sokat koppinthatott Wootól, főleg a hőse öltözését. Ott is öltönyben van, és a ballonkabátot is csak akkor veszi fel, ha irtani megy.

Tarantino - a Kutyaszorítóbant én eleinte kedveltem, de minél többször megnézem annál jobban kiviláglanak a hibái, és minél több filmet látok annál jobban látom mikből fércelte össze. De ott inkább a pofázásokon volt a hangsúly mert az akciók meglehetősen gyérek benne. Nekem sokkal inkább a Kill Bill 1 ugrott be, ott is a végén mennyi embert gyilkoltak le és azt is hogy tapsolták. Bár ha összességében nézem, még mindig a Kill Bill 1 mint bármi más.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2010.11.18. 15:13:00

"hihetetlen miket leírsz néha"
Ezt hogy érted?

Inkább mészárlás, mint harc? Azért hőseinket is rendesen szitává lőtték. CYF nem elröhögi magát, hanem sokkal nagyobbat robbant a bomba, mint várták, így lett a cool beállításból paródia, de nekem tetszik.
Úgy érzem, láttad a Szigorúan piszkos ügyek trilógiát :)
Úgy emlékszem, bár nem mostanában láttam, hogy Ho Kit védelme miatt vállalja a beépülést, így meg azért érthető a dolog.
Így van, valószínűleg ezért vágták meg ilyen csúnyán a filmet, de akkor is jobban jártuk volna, ha egy kicsit hosszabb.
Nem rajongok Peckinpah-ért. Úgy tudom megvan valahol a film, de még nem láttam. Egyébként tény, hogy Woo sokat merített Peckinpah-tól, meg nagy hatású alkotó volt, én még se szeretem.
Galambok csak a Bérgyilkosban, meg az amcsi filmjeiben vannak.
Végül Tarantinora visszatérve: mint minden nagy alkotót, így őt is divat mostanában fikázni, de az a helyzet, hogy bár hozott anyagból dolgozik, a végeredmény mégismindig sokkal jobb lesz, mint az eredeti film, ráaádásul amit ő csinál, amilyen párbeszédeket ír, az leutánozhatatlan és felismerhetetlenül tarantinós.
Mostanában elég sok régi hongkongi filmet néztem meg, és egyre jobban kiderült, hogy Woo nem is olyan eredeti, mint gondoltam, pedig róla nem hallani úton-útfélen azt, hogy más filmekből lopna. Ehhez képest Chang Cheh (akire meg Peckinpah stílusa hatott) már a 60-as évek végén megcsinálta azt az akciójelenetekkel, mint John Woo, aki lényegében ugyanezt folytatta, csak lecserélte a kardot pisztolyokra. Vagy ott a Bérgyilkos, ami a legjobb filmje. Az alapsztori nem kicsit emlékeztet Melville Szamurájára (magányos bérgyilkos, énekesnő, és üldözik a megbízók és a rendőrség), az akciók Peckinpah és Chang Cheh stílusában folynak, CYF öltözéke a fináléban olyasmi, mint David Chiangé a Vengeance!-ben. A gyilkos, a rendőr és a vak lány szituációt pedig egy az egyben az Invincibel Fist című '60-as évekbeli filmből emelték át. Kevesebb lett ettől a szememben John Woo, vagy a Bérgyilkos? Ey frászt, sokkal jobb ez az egy film, mint az utóbb felsorolt összes, pedig azok se rosszak. Arról nem is beszélve, hogy a Szebb holnap is egy tajvani film remake-je. Tarantinónál ugyanezen érvek megsokszorozódnak, pláne a Kill Bill esetében.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2010.11.18. 20:30:55

Úgy értettem, hogy olyan dolgokra világítasz rá, amire én nem is gondolnék, tehát hogy hatványozottan megéri elolvasni az elmélkedéseidet de persze inkább a filmek után. Szóval le a kalappal.

Abban egy percig se kételkedtem, hogy nem Woo volt az első aki keleten normális filmet csinált - csak nyilván sokkal kevésbé ismerjük az ottani viszonyokat mint Hollywoodét - és általános igazság, hogy jótól, és főleg jól lopni majdnem olyan mintha saját magad találnál ki valamit.

Tarantinot nem most kezdtem fikázni, kb 1-2 évvel a bemutató után láttam a Ponyvaregényt először tőle, talán még a HBO-n. És mindenki le volt tőle hidalva, hogy ez mekkora király film, de számomra - pedig azóta megnéztem vagy tízszer - még mindig egy öncélú óda az erőszakhoz, a drogokhoz, a "hősei" erkölcsi trágyalék, tulajdonképpen semmi nem motiválja őket. Ezt is nagyon jól leírtad, hogy itt Woonál a gengszterek képviselnek egyfajta magasabb erkölcsöt.

Szóval nem ma kezdtem fikázni a Tékást, bár azóta már sikeresen bebizonyította hogy színésznek pocsék, és azért akadt pár mellényúlása is. Arra meg ki sem térek, hogy minden filmjére felmondott egy audiokommentárt, a Ponyvaregényre meg nem, pedig bizisten megnéztem volna, hátha mond valami okosat miért is csinálta.

Párbeszédek? Hm, akkoriban láttam Smithtől a Képtelen Képregényt és azóta megnéztem az összes filmjét, Smith a 90-es években iszonyat jó párbeszédeket írt, és számomra valamiért hihetőbb amikor ilyen geek dolgokról képregényrajzolók beszélgetnek, mint bérgyilkosok, akik épp ölni mennek, hogy mit jelent a Pilot.

De ezért is írtam, hogy Kutyaszorítóban, és Kill Bill 1 - bár azt is lopkodta, de az nagyon jól van összerakva. Sokáig tetszett 4 szoba utolsó jelenete, amíg nem láttam a Roald Dahl sztorikat, és ki nem derült, hogy tulajdonképpen azt is lopta.

Egyébként lehet hülye vagyok, de amikor kiderül, hogy ilyen látványosan nyúltak valami korábbi alkotásból, az nálam meg tudja ölni a filmet.

És mostanában Rodrigueztől sem vagyok elragadtatva, napokban néztem a Machetét, és mintha frankón kezdene meghülyülni ő is. Nem elég hogy egy csomó B-filmes szar készül, még ő direkt készíti még egyet.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2010.11.18. 23:26:11

Köszönöm az elismerő szavakat! Valóban nem ajánlókat írok, így inkább a filmek után javasolt errefelé olvasgatni, mert nincs lelkiismeretfurdalásom a spoilerek miatt, mondjuk nem is mai filmekről írok.

A Ponyvaregény elemzésébe most nem mennék bele, számomra a világ egyik legjobb filmje. Annyiban nem adok igazat, hogy a Ponyvaregényben nincs szó az erkölcsről. Nem tudom a valóságban miről beszélgetnek a bérgyilkosok meló előtt, de ez így nekem szórakoztató volt.

Nálam inkább az veri ki a biztosítékot, amikor egy B film lemásolja mondjuk az Aliens-t, vagy hasonló kaliberű filmet. Azzal ki vagyok békülve, ha elfeledett, vagy épp pocsék filmek bizonyos elemei egy sokkal jobb film élvezetéhez járulnak hozzá.

Machete: első 7 perc után azt hittem rohadt jó lesz, de... tévedtem.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2010.11.19. 17:26:21

De nem is baj, én jobban szeretem az ilyen rávilágításokat, pl. amíg egyetemen jártam ilyen kurzusokra ott se azt élveztem, hogy megnézzük a filmet - amit legtöbbször nem is értettem - hanem hogy utána volt 1 óra, 90 perc amiben egy filmesztéta boncolgatta mit miért. Talán akkor fordult velem kicsit a filmek világa, addig csak néztem őket bele a vakvilágba.

Ponyvaregénnyel kapcsolatban nem akartalak megbántani, csak nekem nagyon öncélú az a film.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2010.11.20. 01:49:21

Ne viccelj, dehogy bántottál meg, senkinek sem kell ugyanazokat a filmeket szeretnie mint nekem.

Jól hangzik ez az egyetemes dolog, biztos érdekes lehetett.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2010.11.20. 06:21:43

Jah, a félév végére már név alapján is felismertek, hogy ez az a majom, aki belepofázik állandóan az elemzésekbe :D
süti beállítások módosítása